| | | |
| |
«Τέλος χρόνου» είναι έτοιμη να σημάνει η Μόσχα στην Βουλγαρία και δευτερευόντως στην Ελλάδα, για το θέμα του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης. Ο Νικολάϊ Τοκάρεφ εκπρόσωπος της εταιρείας «Τράνσνεφτ» μιλώντας σε δημοσιογράφους έδειξε ότι η ρωσική εταιρεία είναι έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο και να στραφεί αποκλειστικά στην Τουρκία με έναν νέο αγωγό που θα περνάει από το έδαφος της Ανατολικής Θράκης και θα φτάνει μέχρι το Αιγαίο ή να προχωρήσει με έναν ελληνοτουρκικό αγωγό! Εναλλακτικά συζητούν την διαχειριστική ενοποίηση των αγωγών Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και Σαμψούντα-Τσεϊχάν με τελική λύση, αν η Σόφια εξακολουθήσει να σαμποτάρει το έργο, έναν καθαρά ελληνοτουρκικό πετρελαιαγωγό που θα ξεκινάει από την Α.Θράκη και θα καταλήγει στην Αλεξανδρούπολη αφήνοντας εκτός την Βουλγαρία! Βασικός λόγος η παρελκυστική πολιτική της Σόφιας και του πρωθυπουργόύ της Μ.Μπορίσοφ. Η Μόσχα δεν θέλει με κανένα τρόπο να βγει έξω η Ελλάδα από το πρόγραμμα για λόγους που έχουν σχέση με την γενικότερη πολιτική της Μόσχας έναντι της Αθήνας. Κατ’αυτό τον τρόπο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η δημιουργία πετρελαιαγωγού που θα ξεκινάει από την Ανατολική Θράκη και θα καταλήγει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αφήνοντας έξω την Βουλγαρία! Ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Αντρέι Νεστερένκο χαρακτήρισε τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη “μία από τις ενεργειακές προτεραιότητες της Ρωσίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη στην οποία συνεχίζεται η διαμόρφωση του συγκεκριμένου σχήματος υλοποίησης αυτού του μεγάλου ενεργειακού σχεδίου που αποτελεί μία από τις σημαντικές διαδρομές για την εξαγωγή ενεργειακών πηγών στις διεθνείς αγορές για τα ευρύτερα ενεργειακά δίκτυα της Κασπίας», αλλά κατέληξε λέγοντας: «Από την εποχή της υπογραφής, το 2007, από τη Ρωσία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα της τριμερούς διακυβερνητικής συμφωνίας συνεργασίας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού, η ρωσική πλευρά επανειλημμένως σε διάφορα επίπεδα επιβεβαίωνε επισήμως το ενδιαφέρον της για την ταχύτερη δυνατή έναρξη των πρακτικών εργασιών για την υλοποίηση του σχεδίου». Που σημαίνει ότι χρόνος εξαντλήθηκε… Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της «Τρανσνεφτ» Ρωσία, Τουρκία και Ιταλία φέρονται να έχουν καταρχήν συμφωνήσει και να προτείνουν σε Ελλάδα και Βουλγαρία τη δημιουργία ενός διεθνούς κονσόρτσιουμ, «το οποίο θα συντονίζει τα φορτία και προς τις δύο κατευθύνσεις των αγωγών μέσω Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντα – Τζεϊχάν». Μάλιστα η πρόταση αυτή μελετάται δραστήρια τόσο από τους συμμετέχοντες στα σχέδια αυτά, όσο και από πλευρές που κατά το παρελθόν έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή, όπως εταιρείες που εξάγουν πετρέλαιο από το Καζακστάν και η αμερικανική Cevron, που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στην ενεργειακή αγορά της Κασπίας. Επί πολλά χρόνια το Κρεμλίνο απέρριπτε τις τουρκικές προτάσεις να συμμετάσχουν ρωσικές εταιρείες στον πετρελαιαγωγό Σαμψούντα - Τζεϊχάν, που διανύει περίπου 550 χλμ. μέσω τουρκικού εδάφους και ενώνοντας τις τουρκικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Μεσογείου, απέναντι από την Κύπρο. Η Μόσχα φάνηκε από πέρυσι να συζητά με όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον το ιταλοτουρκικό σχέδιο και τελικά εξέφρασε τη συγκατάθεσή της για τη συμμετοχή ρωσικών πετρελαϊκών εταιρειών κατά τις τελευταίες διαδοχικές συναντήσεις των πρωθυπουργών Βλαντίμιρ Πούτιν και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Χωρίς να γίνει επίθεση στην Ελλάδα από τον Νικολάϊ Τοκάρεφ, εν τούτοις περιγράφηκε ως «αδύναμος κρίκος» έρμαιο της βουλγαρικής άρνησης στην υλοποίηση του project. ΠΗΓΗ defencenet |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου